Imobiliare

La ce să fii atent când cauți o agenție imobiliară cu care să vinzi sau să închiriezi o proprietate?

Autor Beatrice Bungo Publicat joi, 28 martie 2024
La ce să fii atent când cauți o agenție imobiliară cu care să vinzi sau să închiriezi o proprietate? - Kastel news

Serviciul ideal pentru tine există și îl poți găsi odată ce îți cunoști nevoile și îți setezi așteptările. În domeniul imobiliar, nevoia poate consta în a vinde sau a închiria o proprietate, iar în privința așteptărilor, de cele mai multe ori vorbim despre calitatea serviciului pe care vrei să-l obții, corectitudine și profesionalism. S-ar putea să fie nevoie să investești timp în a te asigura că alegi agenția potrivită, însă te vei scuti de o decizie pripită și de timpul pierdut cu o agenție care nu îți confirmă așteptările. Dar cum te asiguri că vei avea parte de servicii de calitate în real estate? Vezi în pașii de mai jos:

Verifică trecutul și prezentul agenției 

Felul în care se afișează o agenție este important. Site-ul ei funcționează asemeni unei cărți de vizită, conturile de social media, și ele. Dar ca să-ți faci o imagine de ansamblu, descoperă și ce păreri au avut alte persoane despre serviciile lor. Recenziile Google sunt asemeni unei oglinzi care reflectă calitatea serviciilor din perspectiva clienților. Vei vedea care este imaginea agenției în piață și este important să o descoperi pentru că la fel va fi prezentată și proprietatea ta. Verifică vechimea agenției și situația financiară a acesteia. Poți face asta, accesând site-ul Ministerului de Finanțe. Cu toții ne dorim să lucrăm cu profesioniști în domeniu, iar vechimea și profitabilitatea unui operator economic poate fi un factor decisiv. 

Adresează întrebări pertinente care denotă prezența sau lipsa de profesionalism a agentului/agenției 

Fii curios să afli care este politica de comisionare a agenției. Întreabă dacă are de gând să te comisioneze atât pe tine, proprietarul, cât și pe cumpărător, dacă vorbim despre vânzarea unei proprietăți. Își propunem să lămurești această curiozitate pentru că poate veni la pachet cu o serie de dezavantaje. De pildă, într-o tranzacție de intermediere care presupune comisionarea ambelor părți, agentul, implicit agenția, nu va reprezenta în realitate interesul ambelor părți. Scopul va fi tranzacționarea cât mai rapidă a comisionului, fără să negocieze cu adevărat condiții bune pentru cumpărător și vânzător. Vorbim despre negocieri și obținerea celui mai bun preț pentru tine, vânzătorul. Pe de altă parte, să lucrezi în colaborare denotă dorința de a face o tranzacție eficientă. Asta înseamnă că e important să afli dacă agenția colaborează și cu alți agenți imobiliari din piață, iar în cazul în care un alt agent are cumpărătorul, agenția care te reprezintă îi va plăti acestuia un comision de referință fără ca tu să fii nevoit să mai achiți vreun comision în plus. 

Chestionează resursele agenției

Verifică dacă agenția are resursele necesare pentru a-ți oferi suportul necesar atât în timpul procesului de vânzare cât și post-vânzare. Același sfat este de luat în considerare și în cazul în care vrei ca agenția să îți administreze proprietatea dată în chirie. Dacă dispune de profesioniști în domeniul financiar-fiscal, juridic, credite, marketing și vânzări ai doar de câștigat. Asta ar însemna că ai economisi timp și bani pentru că nu ai mai fi nevoit să apelezi la servicii externe. Ai nevoie de mai mult decât de un agent care asigură vizionări, încasează bani și apoi lasă restul de responsabilități în seama ta. Un alt aspect important este planul de marketing. Întreabă agenția dacă are de gând să întocmească unul și să ți-l prezinte. De la pregătirea proprietății, listarea ei, procedura de vizionări și până la procesul de comunicare cu prospecții, toate fac parte dintr-un plan de marketing. Un simplu set de fotografii și listarea apartamentului pe diverse platforme online nu înseamnă marketing.

Fii curios să afli care este procedura de comunicare cu potențialii cumpărători sau chiriași

Agentul și agenția pe care le alegi te vor reprezenta în fața potențialilor clienți sau chiriași. Te sfătuim să ceri detalii despre politica de educație a agenților pentru a afla dacă vei fi reprezentat exemplar. Pe de altă parte, asigură-te că politica de experiență a clientului este setată la nivel înalt. Asta înseamnă că este important să ai certitudinea că agenția obișnuiește să comunice într-un mod prietenos și profesionist la fiecare interacțiune. Asigură-te că proprietatea ta ajunge pe mâini bune și că va fi tranzacționată sau administrată de profesioniștii de care ai nevoie. Cercetează înainte să iei o decizie pentru a fi sigur că ai luat-o pe cea corectă. Fii curios și privește agenția imobiliară cu ochii unei persoane avizate, care își cunoaște nevoile în imobiliare și care are așteptări în raport cu acestea. Iar dacă ai nevoie de ajutor, poate chiar în a-ți confirma dacă ai sau nu nevoie de o agenție imobiliară, nu ezita să ne contactezi. Poți beneficia de o oră de consultanță gratuită cu specialiștii Kastel Group. Înscrie-te aici.