Cum să vinzi un apartament în 3 ore? Jurnalul de listare al lui Pompei Mititean

duminică, 22 mai 2022

Realizările se identifică prin rezultate notabile. Vânzarea unui apartament poate avea loc într-un timp record, chiar în 3 ore? Din experiența recentă a Kastel, răspunsul este DA și stă în profesionalismul care a dus la un astfel de rezultat. Sunt Pompei Mititean și în următoarele rânduri îți voi împărtăși experiența avută în vânzarea unui  apartament cu 2 camere din Vitan Residence. Orice proces de vânzare are o poveste în spate, iar dezvăluirea acesteia este menită să inspire și să susțină ideea că implicarea profesională și determinarea unui agent imobiliar atrage după sine realizări neașteptate.

Acest apartament a fost listat în piață de proprietar și preluat de agențiile imobiliare care lucrează în intermediere. Asemeni multor cazuri, agențiile au preluat anunțul, dar nu au vizionat proprietatea. Apartamentul a ajuns pe mai multe site-uri de imobiliare. Diferența a constat într-o vizionare. 

A stat 2 luni în piață și a avut doar câteva vizionări, însă nu a primit nicio ofertă. După 2 luni, proprietarul a contactat echipa Kastel Group și am stabilit o întâlnire cu el. Am ales să văd proprietatea înainte de a prelua anunțul. La fața locului, am făcut fotografii cu propriul telefon, pe moment. Apartamentul a fost listat cu prețul de 127.000 EUR și la momentul listării se prezenta astfel:

Procesul de vânzare s-a schimbat în urma acestui moment și a deciziei de a avea încredere în experiența Kastel în imobiliare. Am verificat documentația proprietății pentru a ne asigura că nu există situații juridice care ar putea împiedica vânzarea apartamentului, iar dacă ar fi existat, să poată fi rezolvate din timp. I-am propus o serie de schimbări proprietarului, scopul lor fiind îmbunătățirea felului în care se prezintă apartamentul. Îndepărtarea obiectelor personale și o curățenie generală au fost acceptate. Am semnat un contract de reprezentare exclusivă și am retras proprietatea din piață. Am început un proces de reîmprospătare a acesteia. De ce? Pentru că astfel am reușit să o listăm cu o strategie de marketing bine gândită și vizibil eficientă. 

 

Depersonalizarea unui apartament se află printre principalele acțiuni pe care merită să le faci atunci când vrei să vinzi o proprietate. M-am ocupat de această etapă personal și am venit și cu ceva în plus. Am avut în vedere reamenajarea apartamentului pentru ca acesta să devină mai primitor. Este un proces pe care ni-l asumăm în cadrul Kastel Group, pentru a oferi un aspect proaspăt proprietăților pe care le avem în portofoliu. Facem asta cu ajutorul decorațiunilor, accesoriilor, a unor piese de mobilier, cuverturi și multe altele pe care le considerăm necesare. Scopul este să creăm o atmosferă cât mai plăcută și familiară. Costul acestor amenajări este acoperit în totalitate de Kastel Group, iar odată ce o proprietate primește o nouă înfățișare, vine și momentul unei sesiuni foto profesioniste. Am apelat la serviciile unui fotograf profesionist pentru a realiza un set de fotografii reale, cat mai clare și care să pună în valoare proprietatea. Pentru că suntem atenți la detalii și pentru că ne-am dorit să completăm nota de familiaritate, am adus fructe și băuturi la apartament, dar și un odorizant care sa te îmbie să avansezi în casă odată ce ai intrat. Abia după toți acești pași, proprietatea a fost listată din nou în piață, la momentul oportun și cu un preț mai mare, de 135.000 EUR. 

 

Când și cum trebuie să se prezinte o proprietate pentru a fi scoasă pe piață?

Sunt de părere că poți lista o proprietate oricând ai timp sau o poți lista la momentul pe care îl simți potrivit. Pentru a stabili acest moment trebuie să ții cont de mai mulți factori, cum ar fi: vremea de afară, ziua din săptămână, sărbătorile legale, ora. Dacă ții cont de aceste aspecte, vei atinge maximul de vizibilitate pe care îl poți dobândi. În cazul acestui apartament, am ales să listez proprietatea într-o după-amiază de vineri, o zi însorită și plăcută, fără evenimente sociale puternice care să îndrepte atenția publicului în direcția opusă, ori care să pună în plan secund căutările pentru o nouă locuință.

Au urmat rezultatele implicării. Din momentul listării proprietății, în primele 15 minute am stabilit 4 vizionări, iar după 3 ore de la listarea apartamentului, acesta a fost rezervat la un preț de vânzare mai mare cu 8.000 EUR decât cel listat inițial. Am văzut rezultate în urma acțiunilor mele și ale echipei Kastel. Acestea ne fac să tragem noi concluzii și să spunem că a meritat să întocmim un plan și să lucrăm profesionist. Listarea unei proprietăți fără un plan bine stabilit înseamnă timp consumat fără rezultate și bani pierduți. 

Dacă te-ai hotărât să îți vinzi proprietatea, realizează un plan de listare. Așa cum ai face în cazul unui business, pregătește lansarea unui afaceri. Iar dacă vrei să apelezi la serviciile unei agenții imobiliare, fă alegerea cu mare atenție. Așa cum se recrutează un angajat, luând în considerare CV-ul și comportamentul său la un interviu, așa trebuie să îți alegi și agenția potrivită pentru vânzarea proprietății tale. Verifică prezența agenției în mediul online, website-ul, felul în care comunică pe rețelele de social media, prezența sa în mass-media, cum se prezintă echipa și desigur, serviciile pe care ți le poate oferi. 

Fă alegerea potrivită pentru tine și proprietatea ta fiind atent la detalii. Ele fac diferența și îți pot aduce rezultate mai repede decât ți-ai fi imaginat. Cum vinzi un apartament în timp record? Răspunsul l-ai găsit pe parcursul acestui mini jurnal, în care am ales să-ți împărtășesc experiența mea de punere în aplicare a unui plan de listare bine gândit. Rezultatele vin pe măsura implicării noastre, iar în domeniul imobiliar, consecințele profesionalismului te pot surprinde. 

 

Autor: Pompei Mititean