Închirierea unui imobil presupune, pe lângă ideea de venit, un întreg proces de administrare. De la găsirea unui chiriaș, la tot ce ține de birocrație, mentenanță, efectuarea plăților, ba chiar și menținerea unei relații de comunicare cu chiriașul. Prin property management înțelegem literalmente, un serviciu care presupune administrarea unei proprietăți pe care vrem să o închiriem.
Ce înseamnă property management mai exact?
Atunci când vorbim despre managementul unei proprietăți, suntem conștienți că nu presupune doar identificarea chiriașului potrivit, întocmirea unui contract de închiriere, iar mai apoi, colectarea banilor de chirie. Dacă administrarea unei proprietăți închiriate ar implica doar acești pași, n-ar mai fi apărut pe piața imobiliară acest serviciu. Pe principiul că orice produs sau serviciu apare pe piață pentru că există necesitate, astfel a apărut și acest concept. A fost observată piața din perspectiva proprietăților pentru închiriere și a profilului celor proprietarilor. S-a constatat că timpul și energia depuse de un proprietar în administrarea de imobile reprezintă o grijă în plus în viața de zi cu zi a acestuia, care, de cele mai multe ori, se dedică unei afaceri, iar proprietatea ori propritățile reprezintă o investiție, un venit în plus. Astfel, piața imobiliară a răspuns acestei necesități, de a furniza un serviciu, care mută toate sarcinile ce țin de administrarea unei proprietăți în sfera unor oameni specializați în domeniu, în sfera unei terțe părți, și anume, firmele specializate.
Un serviciu de property management presupune în primul rând timp economisit, specialiștii ocupându-se de promovarea proprietăților, de respectarea legislației, de întocmirea actelor necesare închirierii, colectarea chiriei, soluționarea oricăror probleme tehnice sau juridice care se pot ivi. Pe scurt, grija unei chirii trece din sfera proprietarului în cea a specialiștilor în domeniu, care prin cunoștințele și experiența acumulate, pot contribui chiar și la maximizarea profitului pe investiția făcută în imobilul deținut.
Cui se adresează serviciul de property management?
La întrebarea – De ce să îmi administreze altcineva proprietatea? – răspunsul vine în funcție de situația în care se află proprietarul. Dacă vorbim despre o persoană care deține mai multe proprietăți, răspunsul este pe cât de evident, pe atât de sincer. O persoană care deține mai multe proprietăți, apelând la un serviciu de property management, economisește timp și bani, respectiv, nu se împovărează cu grija fiecărei proprietăți în parte. Uneori există situații în care proprietarii locuiesc în străinătate. În acest caz, orice s-ar ivi cu proprietatea închiriată, reprezintă o grijă de care deținătorul imobilului se poate elibera, iar prin serviciul de property management, toate documentele, deplasările și absolut tot ce ține de administrarea imobilului, pentru proprietar se va rezuma strict la încasarea lunară a chiriei. Astfel, distanța nu mai reprezintă o problemă în procesul de închiriere a proprietății. Dacă proprietatea sau proprietățile reprezintă doar o investiție, iar deținătorul nu își dorește să fie implicat în administrarea acestora sub nicio formă, poate chiar pe considerentul că își ocupă timpul cu propriile afaceri sau un job suficient de solicitant, încât să se ocupe și de aministrarea unei/unor proprietăți, ei bine, soluția constă, din nou, în accesarea unui serviciu de property management. Orice chirie presupune menținerea legăturii cu chiriașii și soluționarea rapidă și eficientă a problemelor sesizate. Toate acestea implică timp, deplasări și disponibilitate. Ori dacă vorbim despre un proprietar care nu își dorește să mențină o astfel de legătură cu chiriașul sau pur și simplu, timpul nu îi permite relaționarea cu acesta, procesul de închiriere devine mai facil prin intermediul serviciului de property management.
Ce presupune serviciul de property management?
Am înțeles cui se adresează un serviciu de property management, acum să vedem și ce presupune acesta mai exact. Serviciul de property management include pașii premergători închirierii unei proprietăți și dezvoltă un întreg proces de marketing online, dar și offline, pentru ca imobilul să fie închiriat în cel mai scurt timp posibil, de persoana potrivită.
Birocrația nu poate fi evitată în imobiliare, astfel că, de multe ori, drumurile și statul la coadă la instituții implică timp consumat pentru oricine. Property management este serviciul care îți eliberează proprietarul de întreaga birocrație, oferind o stabilitate crescută a chiriașilor și un randament mai bun.
Tot prin Property Management se subînțelege o legătură permanentă cu chiriașii, dar și cu asociațiile de proprietari. Motivul? – posibile probleme care se ivesc în cazul proprietății închiriate, poate chiar probleme tehnice uzuale. În astfel de situații cei care administrează imobilul efectuează o analiză punctuală, prezintă un plan de intervenție și estimează costurile, urmând ca intervenția ce trebuie efectuată să aibă loc doar cu și după aprobarea proprietarului. Însă, dacă vorbim de probleme ce necesită intervenții de urgență, specialiștii iau în considerare interesul proprietarului, de a limita eventualele pagube ce pot apărea dacă nu acționează rapid. Astfel că, promptitudinea și acțiunea cu discernământ în orice situație, sunt caracteristici pe care unui proprietar, poate timpul nu îi permite să le aibă. Tot în zona de menținere a legăturii cu chiriașul se află și inspecțiile periodice ale proprietății, necesare pentru liniștea proprietarului, cel care printr-un serviciu de property management, primește un raport de vizită din partea specialiștilor în domeniu, în timp ce el se eliberează de acele deplasări prin care verifică starea imobilului pe care îl are în chirie. De asemenea, colectarea banilor pentru chirii și utilități, trec în responsabilitatea property managerului. În acest sens, Kastel Group, a creat KPM Collect pentru clienții săi. Vorbim despre o platformă prin care sunt încasate chiriile și utilitățile prin intermediul unui cont colector dedicat exclusiv activității de administrare. Chiria este transferată în contul proprietarului, fără întârzieri, iar banii pentru utilități în conturile furnizorilor de servicii. Tot prin intermediul KPM Collect sunt achitate taxele locale, impozitele și efectuate plățile către asociațiile de proprietari. De altfel, prin KPM Collect, toate plățile efectuate în numele proprietarului, de la reparații, mentenanță, achiziții, ori taxe și impozite, pot fi efectuate de echipa Kastel Group prin intermediul contului colector, urmând ca acestea să fie acoperite din soldul existent aferent chiriilor încasate sau prin transfer bancar, dacă soldul este insuficient. Iar pentru că suntem adepții transparenței în toate colaborările și serviciile pe care le prestă, menționăm că la semnarea contractului de administrare, proprietarul primește un link individual de gestiune, unde poate vedea, în timp real, informații detaliate privind soldul pe care îl are constituit din încasările chiriilor, transferul acestora și toate cheltuielile aprobate și efectuate în contul lui.
Stabilitatea chiriașilor dintr-o proprietate este direct proporțională cu implicarea property managerului, respectiv eficiență în rezolvarea situațiilor tehnice și o comunicare persuasivă. Prin urmare, orice reparații necesare, ori intervenții de mentenanță, până și achiziția/înlocuirea de piese de mobilier, electrocasnice, sanitare, ori electrice, sunt gestionate integral de property manager.
Închirierea unei proprietăți poate fi însoțită de-a lungul timpului de numeroase spețe juridice. Kastel Group asigură atât suport financiar contabil privind întocmirea și depunerea declarațiilor de venit, inclusiv gestiuna acestora, cât și consultanță juridică.
De ce Kastel Group pentru administrarea unei proprietăți?
Faptele sunt cele care vorbesc, ori mai bine zis, beneficiarii serviciului de property management. Eficiența serviciului a fost apreciată de-a lungul timpului de clienții noștri. Activăm în imobiliare de peste 8 ani de zile, timp în care am acumulat experiență și am urmărit o continuă dezvoltare, reușind să creăm un sistem unic de administrare. Contractarea serviciului de Property Management convinge în fiecare zi că alegerea pe care au făcut-o clienții Kastel este cea mai bună și nu s-ar mai întoarce la sistemul de administrare în regie proprie. Mai mult, experiența Kastel a determinat peste 90% din clienți să ne recomande și prietenilor. Acțiunile pe care le implementăm și serviciile pe care le oferim, ne îndeamnă să afirmăm că prioritatea noastră este calitatea serviciilor. De aceea suntem alegerea numărul 1 în soluții integrate de property management rezidențial, reușind astfel să venim în întâmpinarea nevoilor proprietarilor și să le oferim un serviciu complet, într-o piață a chiriașului, în care concurența este într-o continuă creștere. Activarea serviciului nostru de property management poate fi contractat de orice proprietar, din București, Cluj-Napoca și Constanța, care lasă în grija Kastel Group administrarea proprietății închiriate, iar în schimb devine beneficiarul unui serviciu prin care închirierea presupune administrarea eficientă a imobilului, liniște și siguranță.
Autor: Beatrice Bungo