Imobiliare

Evoluția serviciului de Property Management al Kastel Group în anul 2021

Autor Kastel Group Publicat miercuri, 26 ianuarie 2022
Piata imobiliara

Serviciul de Property Management al Kastel Group s-a bucurat în 2021 de o evoluție în adevăratul sens al cuvântului. Vorbim despre o maturizare a unuia dintre cele mai solicitante servicii pe care Kastel le pune la dispoziția clienților săi. 2021 a fost cel de-al doilea an de pandemie, cel încheiat favorabil prin activitatea continuă și devotamentul echipei Kastel.  Transparența definește activitatea Kastel, fapt pentru care în următoarele rânduri este trecută în revistă evoluția serviciului de Property Management în anul 2021.

          1. Creștere substanțială a numărului de proprietăți administrate și a veniturilor din PM 

Față de anul 2020, Kastel Group se mândrește cu o creștere cu 79% a numărului de proprietăți aflate în administrare. În portofoliul Kastel există mai multe proprietăți și au crescut substanțial și veniturile din activitatea de PM. La finele anului 2021, chiriile lunare administrate au ajuns la valoarea de 500.000 euro anual. Astfel, comparativ cu anul 2020, veniturile din PM au crescut în 2021 cu 23%. 

S-a înregistrat o creștere a numărului de proprietăți administrate, a veniturilor din Property Management și implicit, a fost observată o stabilitate a chiriașilor. Din experiența Kastel reiese că în 2021, un chiriaș care a locuit într-o proprietate administrată de echipa Kastel a fost mai longeviv cu până la de două ori mai mult decât unul care a locuit într-o proprietate administrată în mod direct de proprietar. Contractele de închiriere semnate de Kastel în PM au fost pentru cel puțin 12 luni. 

          2. Profilul proprietarului

De la începuturile Kastel în Property Management și până în prezent, proprietarii care au ales să contracteze acest serviciu s-au dovedit a fi, în general, persoane cu un program încărcat, care au o funcție într-o corporație, sau au propriul business, ori locuiesc în străinătate și în acest caz, serviciul de PM devine o necesitate. Acesta a fost profilul general al proprietarilor care au contractat unul dintre pachetele de Property Management și în 2021. Cei care dețin o proprietate sau mai multe, sunt puțin mai sceptici inițial, însă, la scurt timp de la debutul colaborării, se încred în totalitate în capacitatea echipei Kastel de administrare a proprietății. Spre deosebire de aceștia, proprietarii aflați în străinătate, datorită faptului că cel mai probabil locuiesc deja într-o proprietate închiriată și administrată de o firmă specializată, înțeleg foarte bine rolul de property manager, iar diverse aspecte sunt de cele mai multe ori mai simplu de explicat în cazul acestora. Totodată, acești proprietari au înțeles diferența dintre o proprietate administrată direct de proprietar și una administrată de un property manager și astfel observă mult mai ușor nivelul crescut de profitabilitate atât prin prisma timpului economisit, cât și a resurselor pe care le au la dispoziție imediat printr-un contract de Property Management cu resurse minime de bani. 

          3. Profilul chiriașului 

Majoritatea chiriașilor care a închiriat o proprietate administrată  de Kastel, a fost și în 2021, reprezentată de persoane cu studii superioare. Pentru aceștia a fost importantă proximitatea spațială, și-au dorit să fie cât mai aproape de mijloacele de transport în comun, de o gură de metrou. A primat și existența unui loc de parcare, mai ales în cazul celor care dețin o mașină. Extrem de relevantă a fost și compartimentarea proprietății și existența spațiilor de depozitare. Cele mai căutate proprietăți pentru a fi închiriate au fost cele cu una sau două camere. În ceea ce privește bugetul chiriașului, în 2021, asemeni altor ani, acesta a fost raportat la studiile și profesia exercitată. În majoritatea cazurilor am vorbit despre un buget de peste 500 de euro și despre chiriași corporatiști, antreprenori, medici sau economiști. În ceea ce privește așteptările avute de proprietari la contractarea serviciului PM al Kastel în 2021, aceștia și-au dorit să lase grija administrării chiriei în seama unor profesioniști în domeniu și să fie beneficiarii unui serviciu fără costuri ascunse. Totodată, a primat dorința de a lăsa fiscalitatea veniturilor din chirii în seama Kastel. 

          4. Portofoliul Kastel în materie de proprietăți administrate prin serviciul de Property Management

În mod cert, vorbim despre un portofoliu consistent, având în vedere creșterea de 79% înregistrată în ceea ce privește numărul de proprietăți administrate în 2021, comparativ cu anul 2020. Consistent, dar și divers, pentru că la finele anului 2021, Kastel a avut în administrare de la apartamente cu o singură cameră, până la vile cu 7 camere și piscină. 

Cu toții ne-am confruntat cu al doilea an de pandemie care a adus multe schimbări în viața socială a omului și în multe domenii de activitate. Cel imobiliar nu a fost o excepție. În tot acest timp, sfera Property Management-ului a luat amploare în România. Dacă până de curând, portofoliul de proprietăți administrate creștea organic prin intermediul recomandărilor celor care deja aveau contracte de administrare, acum observăm mult mai mulți proprietari care caută din proprie inițiativă servicii de Property Management și sunt interesați să obțină cât mai multe informații. 2021 aproape că a dublat portofoliul de proprietăți administrate și multe dintre contractele semnate sunt cu clienți care nu au interacționat până acum cu un alt client Kastel Group. Ceea ce nu poate decât să bucure echipa Kastel și să fie o sursă de motivație în procesul de evoluție al serviciului de Property Management. 

Autor: Beatrice Bungo