Mutarea într-o casă nouă sau într-un apartament achiziționat recent poate fi o adevărată provocare. Trebuie să îți planifici mutarea lucrurilor personale, să te gândești dacă e nevoie să renovezi înainte și multe altele. În ceea ce privește proprietatea achiziționată mai sunt anumite activități administrative pe care trebuie să le întreprinzi ca nou proprietar, după cum urmează:
- A. Schimbarea rolului fiscal
- B. Schimbarea titularului contractului furnizorului de gaz
- C. Schimbarea titularului contractului furnizorului de energie electrica
- D. Schimbarea titularului contractului furnizorului de internet și televiziune
- E. Asociația de proprietari
- F. Încheierea asigurării obligatorie de locuință – PAD
- G. Realizarea dosarului proprietății
A. Schimbarea rolului fiscal
În vederea preluării contractelor pe numele noilor proprietari în termen de 30 zile de la data achiziționării proprietății trebuie să te prezinți la Direcția de Taxe și Impozite Locale de care aparține imobilul achiziționat pentru a putea fi luat în evidență. Documentele de care ai nevoie sunt următoarele:
- Certificat energetic (Copie);
- Declarația de impunere pentru stabilirea impozitului pe clădiri în cazul persoanelor fizice – se completează la sediul instituției
- Contract de vânzare – cumpărare, act de donație, contract de schimb, hotărâre judecătorească (definitivă și irevocabilă), certificat de moștenitor, act de adjudecare etc. – în funcției de forma de dobândire a proprietății, în copie și original.
- Act de identitate pentru toți proprietarii, în copie și în original;
- Releveul proprietății, în copie și în original;
B. Schimbarea titularului contractului furnizorului de gaz
Primul pas pe care trebuie să îl faci este acela de a identifica furnizorul de gaz care are licența pentru zona în care este proprietatea ta. Principalii distribuitor de gaz sunt:
• Engie
• Enel
• Premier Gaz
Schimbarea titularului de contract se poate efectua atât online cât și offline (la sediul instituției), în funcție de preferințele fiecăruia. Documentele necesare pentru ENGIE pot fi consultate aici, pentru ENEL pot fi consultate aici iar pentru Premier gaz aici.
C. Schimbarea titularului contractului furnizorului de energie electrică
Principalul furnizor de energie electrică în zona București, Ilfov și Giurgiu este compania ENEL Energie SA. Schimbarea titularului de contract se poate face atât online cât și offline iar documentele necesare sunt disponibile aici pentru alegerea opțiunii online iar pentru offline sunt disponibile aici.
D. Schimbarea titularului contractului furnizorului de internet și televiziune
Pentru a beneficia de un confort absolut în noua proprietate, trebuie să identifici furnizorul de internet și televiziune care are acoperire în zona ta pentru a semna un nou contract sau de a realiza transferul de responsabilitate pe noul proprietar.
E. Asociația de proprietari
Trebuie notificată asociația de proprietari cu privire la faptul că dvs. sunteți noii proprietari al imobilului respectiv și depuneți următoarele acte, după caz:
- Copie după contractul de vânzare cumpărare (recomandam ca unele datele să rămână confidențiale și marcate cu negru);
- Copie după actele de identitate
- Numărul de persoane care vor locui în noua proprietate;
F. Încheierea asigurării obligatorii pentru locuință – PAD
PAD este creată și reglementată de lege, gestionarea acesteia fiind acordată PAID SA, constituită potrivit legilor din România, înregistrată în registrul asigurătorilor păstrat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) sub numărul RA-065/ 14.10.2009. PAD – Polița de asigurare împotriva dezastrelor naturale – este o poliță de asigurare obligatorie care acoperă daunele produse de inundații, cutremure sau alunecări de teren asupra locuințelor. Prin PAD sunt acoperite daunele produse construcțiilor cu destinația de locuință de oricare din formele de manifestare a dezastrului natural, ca efect direct sau indirect al producerii riscurilor asigurate în limita a 10.000 euro sau 20.000 euro in funcție de tipul louinței.
Pentru o acoperire completă și complexă, recomandăm efectuarea unei asigurări facultative.
G. Dosarul noii proprietăți
Se recomandă realizarea unui dosar al locuinței care să conțină cel puțin următoarele documente:
- Contractul de vânzare – cumpărare;
- Antecontractul, dacă este cazul
- Certificatul energetic;
- Releveul apartamentului;
- Dovada de plată al contractului de vânzare cumpărare și după caz, al antecontractului;
- Contractul de credit, dacă este cazul;
- Contractele cu furnizorii de utilități;
- Polițele de asigurare
Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne contactați!
Cu drag, Echipa Kastel